Verdiene til puten på syggstøen er på 2-2-2 på "Tesselation Divisions" på "Mesh: Primitives - Options" og til puten på setet er på 5-5-5.
Så prøvde jeg å bruke "Mesh" - "Mesh: Smooth Object" igjen.
På Properties sto det verdiene på hvert enkelt nivå under "Number of vertices" og "Number of faces" på "Mesh". Jo høyere Nivå (Level) jo mer flater
og punkter. Det hadde selvfølgelig konsekvenser for grafikkortet. Jo flere
jo tregere ble det.
Her konverterte jeg sofaen til en solid ved å bruke "Mesh : Convert Mesh - Convert to Solid" på kommando ribbon. (Denne kommandoen overfører "Mesh" til "Solid"). Så prøvde jeg de ulike konverteringsinnstillingene, og slik ble resultatene :
2. "Smooth, not optimized" ("Creates a smooth model with the same number of faces as the original mesh object.")
3. "Faceted, optimized" ("Creates an angular model that merges planar faces.")
4. "Faceted, not optimized" ("Creates an angular model with the same number of faces as the original mesh object.")
Her er de samlede resulatetene :
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar