Ved å endre "Thickness" på Properties blir stolbeinet 400 høy.
Jeg måtte "reparere" sitteflaten ved ryggstøtten før jeg endret dens høyde på "Thickness" på Properties. Jeg aktiverte begge polyline'ene på sitteflaten og dro ett endepunkt over på det andre.
Jeg gjorde dette på begge sider, og slik ble det.
Deretter endret jeg høyden til sitteflaten på 50 på "Thickness" på Properties. Det samme hente med ryggstøtten. Høyden var på 100.
Jeg aktiverte polyline'ene på ryggstøtten og satt "Elevation" til 400. Da havnet de på toppen. Jeg gjorde det samme med stolbeinet ved å sette "Elevation" til -400. Slik ble det.
Jeg laget flere stolbein ved å rotere det ene stolbeinet ved å benytte "-ARRAY".
Etterpå forlenget jeg de to bakbeinene gjennom Properties og endret "Thickness" til 900.
Slik ble det etter å ha valgt "Visual Style: Realistic" fra listen øverst til venstre i modelleringsområde.
Jeg kunne bruke Hatch (skravering) slik at stolen så ut som en "Solid" ved å plassere koordinatsystem og ved å benytte "UCS" og/eller "3-point" på "3D Basics" Kommando Ribbon.
Andre alternativ er ved å bruke kommandoen "Convert to Solid" på "Solid Editing" panelet. Jeg synes dette funker best!
Da jeg laget "Solid"-er på alle objektene, ville AutoCAD gjøre dette av
stolbeina fordi de var lukkede objekter med "Thickness". Jeg fikk
en melding at AutoCAD ikke klarte å forandre flere andre objekter (sitteflaten og ryggstøtten) til å bli "Solid".
Etter både sitteflaten og ryggstøtten hadde blitt lukket, brukte jeg kommandoen "Convert to Solid" på "Solid Editing" panelet en gang til, og det fungerer. Slik er det endelige resultatet.
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar