torsdag 26. april 2012

Belysning i 3D Max Design

I går lærte jeg litt om hvordan belysning og skygge fungerer i 3D Max design.
Det er ikke så lett å få orden på riktig lys og skygge i 3D Max design. Her er et eksempel på interiørtegning i 3D som jeg har jobbet med :

Her var taket veldig mørkt.

Slo daglyset av for å gi natteffekt.

Skapte et ekstra lys og justerte litt instillingene i parameter. Her brukte jeg "Color : Halogen (Warm), Shape : Sphere", intensitet ble halvert mens radiusen ble forstørret.

Brukte "copy" etter å ha satt et ekstra lys, og valgte "instance" slik at det er mye lettere å forandre instillingen til lysene. Brukte "Allign : Center" til å plassere lysene i armaturene i taket.

Her ble taket litt lysere, og gulvet ble litt reflektert av lyset ("glossy") etter materialet har blitt forandret.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar