Hvis vi ikke ser noen skygge kan vi slå på dette under Lights. Ground Shadows har en enklere framstilling enn Full Shadows. Full Shadows kan settes på hvis Ground Shadows ikke skulle vise noen
skygger. Dette kan forekomme nå og da. Disse skyggeinnstillingene her
har ingenting med skygger i renderbildet å gjøre, de er kun for viewport
framvisningen.
Full Shadows trenger at skyggen faller på et annet
objekt, derfor har vi laget den øverste Box`en. Hvis man ikke ser
forskjell, så prøver man å endre tid og klokkeslett.
Model Space |
Sky Background vil kun gi en himmelbakgrunn, greit nok. Mens Sky Background and Illumination vil gi oss en himmelbakgrunn samt himmelbelysning (Skylight). Illumination
funksjonen er viktig når man vil lage realistiske utendørsomgivelser.
Den vil gi oss en jevn belysning over hele scenen som simulerer
akkurat himmelbelysning.
Sky Background and Illumination blir beregnet ved hjelp av Final Gather (FG), FG er blant annet en kalkuleringsmetode for belysning.
Sky Background |
Sky Background and Illumination |
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar